21 Mayıs 2012 Pazartesi

Tembel Özge Dolması:)


Herkese merhabalar!..
Dün gece annemin sardığı yapraklardan büyük kısmı parçalanıp sarılamayacak hale gelince ben de onları değerlendirmeye karar verdim. Borcamın tabanına 2 sıra bu yapraklardan dizdim, börek yapar gibi yaprakların bir kısmıyla da borcamın yan kısımlarını kaplayıp uçlarını dışarı sarkıttım.Üzerine dolma içinden koyup sarkan kısımları üstüne kapattım ve açık kalan yerleri de yaprakla kapatıp yarım çay bardağı kadar su koyup 180derece fırında 40 dk pişirdim. Tat olarak yaprak sarmasının aynısı oldu. Zamanı olmayan ve nefsini köreltmek isteyenler için birebir:)
İlk defa ben keşfettim sanıyordum fakat kuzenim bu tarifi daha önce televizyonda gördüğünü söyledi. Demek ki benden daha tembelleri de varmış:)




4 yorum:

  1. Çok mantıklı olmuş, bende elmalı kurabiyeyi üşenip benzer şekilde yapıyorum:) Bende beklerim www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş:) bir kaç yıl önceki kendimi hatırladım.Sadece lahana dolması yapmak istemiştim.İşler uzayıp eve geç kalınca ve de lahanayı sarmayı bir türlü beceremeyince çok sinirlenip bu şekilde hazırlamıştım.Nasıl da lezzetli olmuştu:)Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin anınız da çok hoşmuş:) Fikirdaşlarım olmasına sevindim:) Sevgiler...

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)