7 Ocak 2013 Pazartesi

Haşhaşlı Çörek Tarifi

Daha önce bu tarifi sütlü hamurla denemiştim ama hiç beğenmediğim için yayınlamadım. Bu seferki tarif bildiğiniz ekmek hamurundan yapıldı, ister evde kendiniz yapın , ister hazır alın :)  Benim vaktim vardı hamurunu kendim yaptım, dışardan ne kadar az yiyecek alırsak o kadar iyi :)


Malzemeler

Yarım kilo un 
1 bardak ılık su
Yaş maya
1,5 tatlı kaşığı (silme) tuz
Dövülmüş haşhaş
3/4 bardak sıvıyağ


Yapılışı

1 pkt yaş mayayı ılık su içerisinde eritin, ağzını kapatıp 10 dk bekletin.
Hamuru büyükçe bir kabın içine eleyerek (tuzu da ekleyin) ortasını açın.
Mayalı suyu kaba boşaltın ve hamuru yoğurmaya başlayın, su az gelirse ilave edebilirsiniz.
Hamurun çok sert olmamasına dikkat edin, çok sert olduysa su ekleyin.
Ağzını kapatarak ılık bir ortamda en az 1 saat mayalanmaya bırakın.(Ben genelde 3-4 saat bırakıyorum)

Hamurunuzu 3 eşit parçaya bölün.
Açabildiğiniz kadar ince açın.
Üzerine haşhaş ve yağ karışımını sürerek rulo haline getirin ve yaptığınız bu ruloyu boylamasına ikiye kesin.
Her parçayı bükerek gül şeklini verin.
Her parçaya aynı işlemi uygulayın
Üzerine yumurta sarısı sürerek fırına verin.
10 dk 50 derecede, 30dk 180 derecede pişirin.


                                                 AFİYET OLSUN...

4 yorum:

  1. çook severim belli resimlerden sizinkide güzel olmuş afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  2. haşhaşlı tatları severim
    çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. tarif için teşekkürler hemen denenicek..

    YanıtlaSil
  4. offf ellerine saglik, bende yarin bi yapayim bari... offf

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)