9 Mayıs 2013 Perşembe

Pantolon Paçası Yapalım Mı? :)

Pantolonların paça boyunu ve belini terzide yaptırmak benim için hep eziyet olmuştur. Hem terziye gitmeye üşenirim, hem orada giyinmeye üşenirim hem de verdiğim paraya acırım :) Hal böyle olunca ben bu işi yaparım dedim ve kolları sıvadım. Kendime aldığım mint yeşili ve yavru ağzı pantolonların bel ve paçalarını başarıyla tamamladığımı gören annem, yeni aldığı pantolonunu benim şefkatli ellerime bıraktı :) Ben de benim gibi acemiler için yapım aşamalarını paylaşmak istedim. Haydi kızlar tasarrufa diyerek başlıyorum :)

Not: Pantolonlar kot değil kanvas türü dolayısıyla orijinal paça yapma gereği duymadım. Kot için orijinal paça yapmak isteyenler burdan buyrun :)

Öncelikle paça dikişlerini söküyoruz.

                                     
Paçanın tamamen açılmış hali :
                                       
                                   
Uygun bir pay bırakacak şekilde kesiyoruz(2 defa içe katlanması lazım )
           
Kesilmiş hali :

İğne, boyun geleceği yeri gösteriyor.

Paçanın uç kısmına sürfile yapıyoruz.

İçe doğru iki defa katlayıp dikiyoruz. Hepsi bu kadar :)
 

Bel daraltmak için ise;

Daraltmak istediğimiz miktarı ölçüyoruz, bu miktarın yarısını hesaplıyoruz ve belin her iki tarafından (daraltmak istediğimiz miktarın dörtte biri kadar içeri girerek) dikiyoruz.

Dıştan duruşu:


4 yorum:

  1. Terzilerin yaptığıda bunun aynısı,eline sağlık çok güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
  2. Evet bende katılıyorum aynen böyle yapılıyor en az 5-6 tl alınıyor ve de en az 1 gün bekletiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hem zaman hem de para kaybı... Toplamda 10 dakikamı aldı, yıllarca boşu boşuna beklemişim dedim kendi kendime :)

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)